Fretex vant desember-Sølvmikken
VAKKER SANG: Fretex og Kitchen samlet Sølvguttene fra 1970 for å vise at gjenbruk er like godt som nytt. Foto: Fretex
aktuelt

Fretex vant desember-Sølvmikken

Oldies but goldies: I desember 2018 ble radioreklamekåringen Sølvmikken vunnet av kampanjen der Kitchen og Fretex sang jula inn med 1970-årgangen av Sølvguttene.

29.01.2019

Vi snakker om gjenbruk og bærekraft nesten året rundt, men Fretex – som har både leker, bøker, klær, smykker og redesign i sine butikker – opplever at det fortsatt er høy terskel for å gi brukt i gave når julen nærmer seg. Det ville Fretex og Kitchen gjøre noe med, og de inviterte med seg Sølvguttene fra korets mest ikoniske konsertopptak (1970) til å gjenforenes 48 år etter, for å demonstrere at det fortsatt er like fint til tross for mer erfaring.

Juryens begrunnelse: – Sølvguttene sang ikke bare jula inn, men årets siste Sølvmikk! En god idé, som er nydelig gjennomført, gjorde at juryen ikke bare kom i julestemning, men også i stemning for å handle enda mer vintage hos Fretex. Å gi Sølvguttene mer sølv i håret enn i strupen gjør at vi tenker at med tiden blir ting vel så bra. Vi gratulerer!

Kreativt team bak kampanjen var Kjetil Nybø og Bianca Olsson, og de sikret seg med dette plass til New York med "Kreatører på tur" sammen med de øvrige månedsvinnerne fra 2018. Vinnerspottene ble produsert av Verdens Sterkeste Mann. 

Hør alle vinnerspotter her.