Knallår for radioreklame!
aktuelt

Knallår for radioreklame!

I et svakt fallende annonsemarked hvor tendensen er at reklamekronene flyttes til digitale kanaler, står radio frem som den store vinneren blant de tradisjonelle mediene.

25.03.2015

I følge IRMs siste kvartalsrapport i 2014 hadde markedet en tilbakegang på 3,3% sammenlignet med året før. Markedet preges av et strukturelt skifte fra print til digitalt, hvor de trykte mediene opplever den største nedgangen, mens investering i digital reklame inklusiv mobilmarkedsføring har styrket seg med 8,2%.

Andre tradisjonelle medier som kino, utendørs og direktereklame opplever også nedgang. TV har en marginal vekst, mens radio kan skilte med hele 6,4% vekst og rekordomsetning.

«Det er helt fantastisk at radio klarer seg så godt i den kampen alle medier nå utkjemper om folks oppmerksomhet. Radio står sterkt i folks mediehverdag, og vi ser også at mediet gjør en god jobb for reklamekjøperne», sier administrerende direktør i P4, Trygve Rønningen.