P4-huset beholder lytterne, kun 1% nedgang i lytting etter FM-slukking!
LYTTERNE BLIR MED OVER PÅ DAB: Antall daglige lyttere og lyttertiden har holdt seg stabil gjennom hele slukkeperioden.
aktuelt

P4-huset beholder lytterne, kun 1% nedgang i lytting etter FM-slukking!

Slukkingen av det riksdekkende FM-nettet er snart fullført, og ferske målinger viser at P4-husets lytteroppslutning har vært helt stabil i slukkeperioden.

16.11.2017

Daglig lytting pr. 1. januar 2017 var på 1.189.000 daglige lyttere, og samme måling i november viser at 1.177.000 personer hører på P4-husets kanaler hver dag. Det tilsvarer en nedgang på kun 1 %.

Daglig lytting og lyttertid holder seg stabil

Lyttingen på hovedkanalen P4 har som forventet gått noe ned, men fordi så mange lyttere har omfavnet de nye DAB-kanalene som P5 Hits, P6 Rock og P10 Country ser man at den daglige radiolyttingen hos P4-gruppen holder seg stabil.

Lyttertiden blant dem som hører på P4-gruppens kanaler ligger på rundt 70 minutter om dagen, dette er nøyaktig det samme nivået som før FM-slukking. 

Vil på radio for å treffe mange

Stadig nye annonsører oppdager radioreklamens effekt, og hittil i år har P4-gruppens kanaler fått hele 70 nye annonsører. Blant disse finner man OBOS, Falck, Zavanna, Bank 2, Eie, BN Bank, Get, Den Stolte Hane, Dyreparken, Deli De Luka, Stena Line, yA Bank, Megaflis og Blink Hus.