Slo-mo radio på sølvmikktoppen
aktuelt

Slo-mo radio på sølvmikktoppen

Peppes Pizza vant den månedlige radioreklamekåringe Sølvmikken for januar med en bedagelig radiokampanje laget av POL og Verdens Sterkeste Mann.

18.02.2016

Pizzareklame på skjerm går gjerne deler av filmen i nedsatt fart. Dette fordi alle mennesker liker smeltet ost, og smeltet ost ser best ut i slo-mo. Men hvordan fungerer det dersom man bruker tilsvarende virkemidler fra lydens verden? Slett ikke verst, skal vi tro Sølvmikk-juryen, og det må vi jo siden det ble førsteplass!

Juryens begrunner avgjørelsen slik: "Månedens vinner presenterer et knippe taktiske spoter med litt annerledes grep som ikke er hørt før på radio. Juryen lar seg begeistre av saaakteeee raaadiiiioo som danner fristende pizzabilder i hodet på oss alle sammen. Litt teit er det også, men på en bra måte. Grattis!

Kreativt team hos POL var Janne Brenda Lysø og Stian Johansen. Spotene er produsert av Verdens Sterkeste Mann. 

Andre og tredjeplassen gikk begge til Try for henholdsvis en Volkswagenkampanje og for en kampanje for Finn.no.

Hør vinnerspotene HER.