Stranda til topps i oktober-Sølvmikken
aktuelt

Stranda til topps i oktober-Sølvmikken

En kampanje for Stranda Spekemat gikk til topps i oktober-utgaven av den månedlige radioreklamekåringen Sølvmikken.

20.11.2015

I radiokampanjen for spekematleverandøren Stranda har McCann og Sagveien Resort gitt norske folketoner en spansk vri, et grep Sølvmikk-juryen hadde så sansen for at de stemte kampanjen fram som vinner i oktober. Som seg hør og bør har juryen også kommentert avgjørelsen:

– Juryen gleder seg over en fin produksjon. Budskapet kommer godt frem og vi gleder oss over at sangen er en del av dramatiseringen og ikke bare produktegenskaper i sang-form. Vi hadde ulike meninger om hvilken av de to spottene som var den beste, men alle fant sin favoritt. Å få juryen til å le av spekeskinke er en god prestasjon. «Ocho pocho rømme» og «Quattro merker smør» er gøy.

Kreativt team bak kampanjen er Jan Petter Ågren og Stian Birkelid i McCann.

Andre og tredjeplass denne måneden gikk til henholdsvis Ernös kampanje for Gjensidige forsikring, og Llowbanks kampanje for Kvarg.

Hør vinnerspotene HER.