AutoMester fikk tidoblet besøk på nett
case |Bil

AutoMester fikk tidoblet besøk på nett

I to uker i februar 2010 kjørte AutoMester en kampanje på P4, der budskapet var å kontrollere når din bil skal ha EU-kontroll.
  • Produkt:
    AutoMester
  • Kampanjeperiode:
    Februar 2010
  • Kampanjetrykk:
    120 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Kampanjen oppfordret bilister til å gå inn på automester.no, og sjekke når deres bil skal ha EU-kontroll.

Snittbesøket på automester.no før kampanjeperioden var mellom 70 og 80 unike brukere per dag.

Mål for kampanjen

Å øke trafikken til nettsiden, og oppmerksomheten til tjenestene AutoMester utfører.

Oppnådd resultat

AutoMester hadde totalt 19 300 unike brukere på sin nettside under kampanjeperioden, og snitt på over 1000 unike brukere per kampanjedag. Nærmere 90% av disse var nye brukere. 1 900 besøkende på nettsiden ønsket å bli kontaktet for å få utført EU-kontroll og andre tjenester.

Uttalelse fra kunde

"Som brukertallene fra automester.no viser, trengte AutoMester å øke oppmerksomheten til nettsiden og tjenestene vi utfører. Siden bilistene ikke lenger får en påminnelse om EU-kontroll, tok vi tak i dette og lagde en "EU-kontroll kalkulator" på nettsiden, der bilistene kunne sjekke når deres bil måtte gjennom denne kontrollen. Vi benyttet P4 for å treffe bilisten i riktig modus, og dette lykkes vi veldig godt med. Besøkene på nettsiden hadde en betydelig økning, og antall leads var over all forventning. Vi vil også i fremtiden bruke P4 for å styrke kjennskapen og kunnskapen om AutoMester som den største bilverkstedkjeden i Norge"

- Petter Gunnholt, Kjedeleder AutoMester