case |Annet

196% økning i henvendelser for Svea

Svea Finans fikk fantastisk vekst etter at de endret mediemiksen fra TV-sponsorat, printannonsering og bussreklame til radio og digitalt. Svea Finans Topplinjefinansiering fikk bronse i ANFO Effekt i kategorien B2B i 2015.
  • Produkt:
    Topplinjefinansiering
  • Kampanjeperiode:
    14 uker kampanje over 7 måneder i 2015
  • Kampanjetrykk:
    Mellom 70-165 GRP pr uke, totalt 1 422 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Svea Finans har ambisjon om å bli et ledende finansieringsselskap for SMB-bedrifter i Norge. I tillegg til å være mest kjent som et inkassoselskap ønsker Svea å gjøre det mer akseptabelt å utbredt å bruke topplinjefinansiering. Med vridning i bruk av virkemidler, fra TV-sponsorat, printannonsering og bussreklame i 2014 til radio og digitalannonsering i 2015 opplevde Svea Finans fantastiske resultater. For å treffe flest mulig i målgruppen med relativt begrensede budsjetter valgte Svea Finans radio som dekningsmedie.

Svea Finans ønsket å vise at det finnes en enklere og raskere måte å få det økonomiske handlingsrommet som skal til for å skape vekst. Kommunikasjonen skulle løse tre strategiske oppgaver, engasjere emosjonelt, utfordre tradisjonelle tankesett, og være synlig og relevant over tid

Når du trenger penger til å gripe neste mulighet hjelper Svea Finans deg med dette. Vi kaller det topplinjefinansiering

Mål for kampanjen

Økning i innkommende henvendelser med minimum 50%, økt omsetning, økt kjennskap til Svea Finans og topplinjefinansiering

Oppnådd resultat

Henvendelser inn økte med 196%, omsetningen økte med 26%, kjennskapen økte fra 46% til 74%,

Uttalelse fra kunde

Kort oppsummert, er avkastningen av reklameinvesteringen eventyrlig.  Det er levert over forventning på alle målsetninger, og markedet har respondert med å velge Svea Finans. 

Vikki Cruz

Svea Finans | Markedssjef