DFDS fikk nye kunder med radio
DOBLET MÅLSETTINGEN: DFDS solgte mer enn dobbelt så mange nye turer som de hadde satt seg som mål for radiokampanjen.
case |Reiseliv

DFDS fikk nye kunder med radio

DFDS har samarbeidet med P4 helt siden starten, og da radiokanalen ble 25 år ville DFDS være med på feiringen ved å gi P4-lyttere Københavncruise til jubileumspris. Mål: å selge 1000 reiser. Resultat: mer enn en dobling, med 2108 reiser t/r København!
  • Produkt:
    DFDS
  • Kampanjeperiode:
    uke 40-42 2018
  • Kampanjetrykk:
    76
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

DFDS har vært en av P4s mest trofaste samarbeidspartnere og annonsører gjennom mange år, og da P4 høsten 2018 skulle feire sitt 25-årsjubileum ville DFDS være med på feiringen. I god P4-ånd valgte DFDS å gi bursdagsgaven til lytterne, og det i form av et svært godt jubileumstilbud på Københavncruise.

I kampanjeperioden kostet et Københavncruise kun 25 kroner per person, en jubileumspris kundene tydelig ga uttrykk for at de satte svært stor pris på.

Mål for kampanjen

Å selge 1000 reiser.

Oppnådd resultat

Det ble solgt 2108 reiser i kampanjeperioden, svært mange av disse er nye kunder. I tillegg fikk DFDS en positiv merkevarebyggende effekt av kampanjen fordi den ble oppfattet som «så hyggelig» og en «koselig» gest til lytterne.

Uttalelse fra kunde

Vi har i DFDS tradisjonelt benyttet radio som kanal og P4 med deres suverene dekning til å styrke merkevaren vår med inspirerende budskap for å øke kjennskap, preferanse og kjøpsintensjon. Og vi har vært svært fornøyd med effekten av våre påske, sommer- og julekampanjer på radio, som en del av marketingmixen. De siste årene har vi også hatt flere suksessfulle kommersielle samarbeid på flere av, og på tvers av P4s flater, som har levert meget sterke resultater. Dette både for privatmarkedet og b2b, med konkurransesamarbeid, ulike events, leadsgenerering, sponsorater og taktiske kampanjetilbud - med resultater som gang på gang har levert langt bedre enn forventet. Denne Jubileumskampanjen er nok et eksempel på det, og viser at radio også fungerer utmerket som en kjøpsutløsende kanal.

Vi opplevede i denne kampanjeperioden mange og svært positive tilbakemeldinger fra engasjerte, glade og interesserte P4- lyttere som kontaktet oss og sa de likte spotten og budskapet godt og som følge av dette ble nye kunder. Og det synes vi var spesielt hyggelig, i tillegg til å oppleve en effekt som overgikk våre forventninger.

Nina Forberg Edwardsen, Campaign Manager Nordics, DFDS