case |B2B

B2B - Visma doblet antall leads!

For å nå målet om 10 000 nye leads ønsket Visma å teste radio i mediemixen.
  • Produkt:
    Visma eAccounting.
  • Kampanjeperiode:
    Uke 37-38, 41-42, 45-46 2014
  • Kampanjetrykk:
    641 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Radio ble valgt som primærkanal for å kommunisere hvor enkelt det kan være å fakturere og føre regnskap for små bedrifter. Salg er helt avhengig av de leadsene om genereres og Visma fikk tilført ekstra markedsføringsmidler for å oppnå markedsmålene.

Mål for kampanjen

Reklamens overordnet formål var å generere leads og Visma hadde som mål å få 10 000 nye leads i løpet av kampanjeperioden.

Oppnådd resultat

Visma doblet antall leads fra tilsvarende periode året før. I tillegg til at målet på 10 000 nye leads ble innfridd oppnådde Visma salgsrekord i Q4 2014. Vi kan konkludere med at radio har vært en viktig bidragsyter til å nå målet vi satt i forkant av kampanjen.

Uttalelse fra kunde

«Vi var spent på hvordan en «Business to Business»- kampanje

ville slå an på radio, men resultatet var over all forventning.

Vi er veldig godt fornøyd med gjennomføringen av kampanjen og doblet leadsinngangen i de fire månedene vi kjørte radioreklame»


Marius Andersen, Markedsdirektør Visma Mamut AS