Dressmann XL økte salget med 190% på nett
case |Klær

Dressmann XL økte salget med 190% på nett

Etter en oppgradering av sine websider i nettbutikken, kjørte Dressmann XL i november 2013 en ukes testkampanje på P4+.
  • Produkt:
    Dressmann XL
  • Kampanjeperiode:
    Uke 45, 2013
  • Kampanjetrykk:
    98 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Dressmann XL er en del av motekonsernet Varner-Gruppen, og tilbyr moteklær til menn i størrelse 2XL-9XL.

Etter en oppgradering av sine websider i nettbutikken, kjørte de i november 2013 en ukes testkampanje på P4+. Samme uke hadde de 7 helsider med samme budskap i Dagbladet.

Budskapet i spotten var: 30% rabatt i nettbutikken fra 4.november til 10.november.

Mål for kampanjen

Skape trafikk til nettbutikken og generere salg.

Oppnådd resultat

Økningen i salg på nett var på hele 190% i kampanjeperioden, sammenlignet med samme uke året før. I tillegg lå konverteringsgraden denne uken på 6% (mot snittet på 1% så langt samme år).

Uttalelse fra kunde

"Sterk trafikkøkning til våre nettsider, økt salg og større handlevogner under testkampanjen, ga oss en erfaring med radio som vi ikke hadde fra tidligere."

- Linda Brekkli, Media Manager Dressmann