Dumle oppnådde 15% salgsøkning
case |Dagligvare

Dumle oppnådde 15% salgsøkning

I mars 2012 ble det kjørt en radiokampanje for Dumle karameller på P4+, og resultatet ble en salgsøkning på 15% i kampanjeperioden.
  • Produkt:
    Dumle karameller
  • Kampanjeperiode:
    Mars 2012
  • Kampanjetrykk:
    167 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Haugen-Gruppen/Fazer kjørte i mars 2012 en radiokampanje for Dumle karameller på P4+. Det ble produsert 3 spotvarianter, der de lekte med Dumle-ordet og brukte en fengende låt.

Mediemiksen besto kun av radiospotter på P4+, og spottene ble plassert fra tirsdag til lørdag.

I samme periode var Dumle premieleverandør i konkurransen "Dagens Snakkis", som sendes i Taxi fra kl. 18-19:30 på hverdager. Premiene i konkurransen var inntil 5 kg Dumle karameller.

Mål for kampanjen

Plassere Dumle i forbrukernes top of mind.

Oppnådd resultat

Dumle oppnådde en salgsøkning på 15% i kampanjeperioden.

Uttalelse fra kunde

«Jeg vet at vi kan bygge frekvens gjennom bruk av radio. Derfor var det naturlig å bruke P4 da vi bestemte oss for å bygge opp under Dumle-brandet, og bringe det til top of mind hos forbruker. Grunnlaget ligger der, med en høy «kjennskap». Nå var det bare å få radioideene satt ut i livet.»

-Jan Henrik Siraas, senior Brand Manager i Haugen-Gruppen