EpoxyGrossisten med sesongbasert suksess
case |Byggvarer

EpoxyGrossisten med sesongbasert suksess

EpoxyGrossisten kjørte en radiokampanje rettet mot private garasjeeiere, der de identifiserte et velkjent problem mange garasjeeiere opplever: støv og betong som forvitres av veisalt.
  • Produkt:
    EpoxyGrossisten
  • Kampanjeperiode:
    Etter påsken 2011
  • Kampanjetrykk:
    80 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

EpoxyGrossisten leverer flytende epoxyløsninger til gulv og vegg, og har kunder både i privat- og bedriftsmarkedet.

Den første radiokampanjen deres ble gjennomført på P4 etter påsken 2011, og henvendte seg mot private garasjeeiere. Spottene identifiserte et problem mange garasjeeiere opplever: støv og betong som forvitres av veisalt.

EpoxyGrossisten oppfordret lytterne til å sende SMS for å bli kontaktet, eller gå inn på nettsidene for mer informasjon. Med et begrenset budsjett ble 80 GRP fordelt over mandag-onsdag, over to uker.

I spottene oppfordres lytteren til å sende "Gulv" til 1904, for å bli kontaktet for mer informasjon. 600 personer sendte inn SMS, og ble oppringt av EpoxyGrossisten.

Oppnådd resultat

Trafikken til nettsidene økte kraftig under kampanjeperioden, og den daglige trafikken stabiliserte seg på et dobbelt antall besøkende sammenlignet med før radiokampanjen. En annen effekt av kampanjen rettet mot privatmarkedet, var at flere bedrifter henvendte seg til EpoxyGrossisten for tilbud på større prosjekter.

Uttalelse fra kunde

«Responsen, spesielt på SMS, var overveldende og sprengte vår kapasitet. Vi ansatte derfor en person til å håndtere trafikken til den neste kampanjen. Det er ikke tvil om at kampanjene på P4 har bidratt til at vi ligger over budsjett i år.»

- Jostein Ophus, Markdsansvarlig EpoxyGrossisten