Eventyrhistorie for Miba AS
case |Hjem/Interiør

Eventyrhistorie for Miba AS

Varmepumpeleverandøren Miba AS økte markedsandelen fra 1,5% til 25% ved hjelp av radioreklame.
  • Produkt:
    Mitsubishi Electric varmepumper
  • Kampanjeperiode:
    Høsten 2007 - 2010
  • Kampanjetrykk:
    Gj.snittlig 350 GRP årlig
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Miba AS har i snart 20 år vært importør av Mitsubishi Electric varmepumper og aircondition i Norge. Fra en omsetning i 2006 på ca 16 millioner forventer de i 2011 en omsetning på ca 220 millioner – en fantastisk utvikling!

Miba AS startet med en kampanje på radio på 225 GRP høsten 2007 og har hatt en jevn økning hvert år frem til 2010, da de kjørte totalt 500 GRP.

Det har vært en kombinasjon av korte og lange spotter, og i samme periode har har de supplert med sponsoratet "Lyden av Norge".

Andre medier: Print og nettannonsering.

Mål for kampanjen

Øke kjennskapen til merkenavnet Mitsubishi Electric og Miba AS.

Oppnådd resultat

Markedsandelen økte fra ca 1,5% i 2007 til ca 25% 2010.

Uttalelse fra kunde

"Miba har hatt en fantastisk reise de siste 5 årene, som vi bare kunne drømme om. Fra å være en ukjent aktør, bestemte vi oss for å ta noen grep i 2007. Vi så umiddelbart resultater under den første kampanjen, og siden den gang har vi økt markedsandelen fra ca 1,5% til ca 25%.

Vi har benyttet P4 for å øke kjennskapen til merkenavnet Mitsubishi Electric, og samtidig fortelle at våre pumper holder nordmenn varme også på de kaldeste vinterdagene. P4 er en fin måte å nå mange på, uten altfor store investeringer, så dette vil vi fortsette med også i 2011."

- Einar Smidesang, Markedssjef Miba AS