Freia-sjokolade på sommerturné
case |Dagligvare

Freia-sjokolade på sommerturné

Kraft Foods ønsket å selge mer Freia-sjokolade på sommeren. Sommeren 2010 ble de derfor med på P4s Sommerturné, og kjørte samtidig reklame på P4 og P5+ for å forsterke kampanjen.
  • Produkt:
    Freia melkesjokolade
  • Kampanjeperiode:
    Sommeren 2010
  • Kampanjetrykk:
    330 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Kraft stilte med fullbrandet gult telt på P4 Sommerturné 17 dager i juli. Her arrangerte de fotokonkurranse og kasting av kuer i melkespann, med en gul melkesjokoladesykkel som premie. De delte ut 52 360 plater med Eventyrsjokolade (3080 per dag), sammen med konkurransefolderen.

I butikk ble Freia profilert gjennom egne paller i butikkene, med en riktig miks av produkter, samt konkurransefoldere hvor det sto: “Kjøp 4 store plater/poser, send inn strekkoden og få en bag".

Radiokampanjen for å forsterke kampanjen i butikk var på 130 GRP på P4 og P5+, samt 200 GRP i spotter for Freia sin deltagelse på P4 Sommerturné.

Mål for kampanjen

Selge mer Freia-sjokolade på sommeren.

Oppnådd resultat

10 000 sendte inn konkurransefolderen, og Freia oppnådde et mersalg i volum på +10,7% sammenlignet med sommeren året før. Det tilsvarer flere trailerlass ekstra med sjokolade!

Uttalelse fra kunde

Vi er veldig fornøyde med sommerkampanjen fordi den på en fin måte markedsførte Melkesjokolade og økte salget i butikk

- Olaf K. Bordewick, Trademarketingsjef i Kraft Foods