Høy kjøpssannsynlighet for Jif Avløpsåpner
case |Dagligvare

Høy kjøpssannsynlighet for Jif Avløpsåpner

Etter kampanjeperioden har 37% av de som husker å ha hørt radiospoten høyere kjøpsintensjon
  • Produkt:
    Jif Avløpsåpner
  • Kampanjeperiode:
    Uke 8-9 2015
  • Kampanjetrykk:
    331 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Lilleborg ønsket å teste effekten av radio for Jif Avløpsåpner. Det var viktig å differensiere seg fra Plumbo, som er markedsleder i kategorien.


Mål for kampanjen

Hovedmålet var å få Jif Avløpsåpner ned i handlevognen. I tillegg ønsket Lilleborg å teste effekten av radio, samt å differensiere seg fra Plumbo

Oppnådd resultat

Av de som husker å ha hørt radioreklamen er det hele 37% som sier at det mer sannsynlig at de vil kjøpe Jif Avløpsåpner. 64% av de som husker reklamen sier at de liker reklamen godt. 40% husket at Jif Avløpsåpner var avsender, kun 12% trodde det var Plumbo.

Uttalelse fra kunde

«Radio er en ny kanal for oss, og med økning i salg for et produkt med nedadgående trend, i tillegg til at såpass mange husket reklamen og avsender, ser vi oss godt fornøyd! Fin prosess med både P4 og Krypton som lagde radioreklamen, frister til gjentagelse»

- Nina Skalstad, Senior Brand Manager i Lilleborg