Hatting med nylanseringer på radio
case |Dagligvare

Hatting med nylanseringer på radio

  • Produkt:
    Hatting
  • Kampanjeperiode:
    Sponsorat hele 2010 + 15 kampanjeuker med spotter
  • Kampanjetrykk:
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Hatting startet 2010 med at de endret navnet på fastfood-segmentet, fra SKOGA til Hatting. De hadde fem lanseringer i alle lanseringsvinduene, med blant annet et helt nytt produkt: "Ferdigstekte boller: Tin og servér".

Hatting valgte å legge alle eggene i en kurv på P4, samt noen annonser i A-magasinet.

Hatting gikk også inn som sponsor av Frokostgjesten på P4 for hele 2010, med intro/outro alle hverdager, samt promospotter.

I tillegg kjørte de 15 kampanjeuker for å markedsføre nylanseringene i alle de 3 lanseringsvinduene.


Oppnådd resultat

Hjulpen kjennskap økte fra 77% til 93% på ett år. Omsetningen på fryste varer økte med 12,6% og fastfood økte med 5%. Alle nylanseringene var fortsatt i hyllene etter 1 år. Hatting kom tilbake hos Rema1000 med fem produkter

Uttalelse fra kunde

"Vi ønsket å nå flest mulig, og bruke en mediekanal som ga oss mulighet til å fortelle en historie, der vi kunne få mest ut av mediekronene"

- Pernille Høsteland Solbu, Markedssjef Lantmännen Unibake