Joker med langsiktig merkevarebygging på radio
case |Dagligvare

Joker med langsiktig merkevarebygging på radio

Etter 6 år er Jokers reklamekonsept svært godt forankret i merkevaren, og reklamene beskrives fortsatt som hyggelige, engasjerende og unike.
  • Produkt:
    Joker
  • Kampanjeperiode:
    25 uker i året
  • Kampanjetrykk:
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Joker har brukt radiospotter som en del av sin markedsføring siden 2008, og har ca 25 kampanjeuker i året.
I mange av Jokers spotter hører man språkforsker Torp gjette hvor Dagens Jokerkjøpmann kommer fra, basert på dialekt.

Joker har riktignok både lange og korte radiospotter, med og uten språkforsker Torp, men begge spottene forteller om ukens Jokertilbud.

Oppnådd resultat

8 av 10 personer i Norge gjenkjenner og husker at radiospottene er for Joker, og den uhjulpne kjennskapen er nå 50%, i en kategori med høy konkurranse.

Uttalelse fra kunde

«Joker var den første dagligvarekjeden som virkelig satset på radio som kanal, og radio har sammen med kundeaviser hatt den sterkeste inntektsskapende effekten per kr. investert, i Joker. Vi er veldig godt fornøyd og stolt av vårt radiokonsept med språkforskeren og dialekter, og bruk av interne krefter bygger stolthet for våre Kjøpmenn, som mer enn gjerne stiller sin stemme og dialekt til rådighet. Ingen tvil om at radio vil inngå i Joker sin marketingmix også i fremtiden.»

- Roy Hval, Markeds- og konseptsjef i Joker