Kvikk Lunsj-salget økte utenfor sesong
case |Dagligvare

Kvikk Lunsj-salget økte utenfor sesong

Kvikk Lunsj brukte radio til å forsterke sin posisjon som tursjokolade, i "den grønne sesongen".
  • Produkt:
    Kvikk Lunsj
  • Kampanjeperiode:
    Uke 35-43, 2011
  • Kampanjetrykk:
    459 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Høsten 2011 hadde Kvikk Lunsj 9 kampanjeuker, med radiospotter torsdag-søndag hver uke. Radiospottene ble spesialplassert rundt Go'Turen.

Mediemiksen i kampanjeperioden besto av markedsføring på radio, nett, Facebook og forside i søndags- og storbyavisene.

Mål for kampanjen

Kvikk Lunsj ønsket å forlenge sesongen, ved å få folk til å kjøpe Kvikk Lunsj til søndagsturen på høsten

Oppnådd resultat

Kvikk Lunsj hadde en salgsøkning på 50%, sammenlignet med ”grønn sesong” året før. I tillegg vant Kvikk Lunsj-spottene Sølvmikken i august 2011, og Starcom vant Mediestrategiprisen for denne kampanjen.

Uttalelse fra kunde

«Kampanjen bestod av en god mediemiks, som var relevant for forbrukerne på ulike tidspunkt av dagen. Vi er godt fornøyde med kampanjen.»

- Anette Bjerke Kolderup, Brand Manager i Kraft Foods