Lyden av Apollo-ferie
case |Reiseliv

Lyden av Apollo-ferie

Apollo sponset Lyden av Norge i juni og juli 2013. Budskapet var «Gjett lyden og vær med i trekning av sydenturer og hovedpremien - en reise til Den Dominikanske republikk», og responsen var over all forventning.
  • Produkt:
    Reise til den Dominikanske republikk
  • Kampanjeperiode:
    Juni + juli 2013
  • Kampanjetrykk:
    933 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Alle som meldte seg på P4-konkurransen "Lyden av Norge", fikk en returmelding på SMS med link til «Lille lyden», som lå på P4 og Apollos Facebook- og nettsider. På den responsive nettsiden til «Lille lyden», ble lytteren oppfordret til å gjette dagens lyd og se en reklamefilm for Apollos flaggdestinasjon Den Dominikanske republikk, samtidig som de kunne melde seg på nyhetsbrevet til Apollo.

Mål for kampanjen

1000 nye påmeldinger til Apollos nyhetsbrev.

Oppnådd resultat

26 889 deltakere deltok 43 891 ganger på Lille Lyden «Lyden av ferie», og det kom 6 452 nye påmeldinger til Apollos nyhetsbrev. Reklamefilm for Den Dominikanske republikk ble sett 19 527 ganger, og Apollo fikk over 5000 nye Facebook-tilhengere i perioden.

Uttalelse fra kunde

«Radioreklame er en relativt ny kanal for Apollo, og Lyden av ferie har vært en veldig spennende måte å introdusere Apollo for radiolytterne på. Vi har hatt god effekt av kampanjen, og målene vi satt oss i forkant av kampanjen ble langt på vei innfridd, lenge før kampanjeperioden var over. Dette prøver vi gjerne igjen!»

- Barbro Mosseng, markedssjef, Apollo