Mills majones - ekte sommer
case |Dagligvare

Mills majones - ekte sommer

Med en fengende og hyggelig låt ønsket Mills å aktivere folkets sterke, positive assosiasjoner til Mills majones og sommermat.
  • Produkt:
    Mills majones
  • Kampanjeperiode:
    Uke 25-28, 2013
  • Kampanjetrykk:
    207 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

I 2013 kjørt Mills en sommerkampanje for sitt produkt, Mills majones.

Formålet med kampanjen var å aktivere de sterke og positive assosiasjonene folk har til Mills majones; den perfekte sommerdagen og de gode sommerminnene – slik at Mills majones ble det foretrukne tilbehøret til sommermaten.

Det ble laget 3 spotter, som var en hyggelig låt laget av Arne Schau-Knudsen i Hei! reklamebyrå.

Sangen "Nyt sommeren som før i tida" med bandet Brygga ble kun annonsert på radio, men ble også lagt ut på YouTube, iTunes og Spotify, der låten fikk hele 12 000 visninger!

Mål for kampanjen

Å aktivere de sterke, positive assosiasjonene folk har til Mills majones og sommermat.

Oppnådd resultat

Ad Eval-testen fra TNS Gallup viste rekordhøye testresultater for Mills. De hadde også en salgsøkning (i volum) på hele på 8%, sammenlignet med sommeren året før. I tillegg til dette viste posttesten en liking på 74%.

Uttalelse fra kunde

«Noe av det morsomste med årets sommerkampanje, var alle de positive henvendelsene vi mottok direkte fra forbruker. Det er ingen tvil om at vi traff en nerve med det kreative uttaket i denne kampanjen.»

- Ronny Solvik Engebretsen, Marketingsjef i Mills