case |

Kärcher og P4 feirer hverdagsinnsatsen

Kärcher er verdens største leverandør av rengjøringsprodukter og markedsledende i Norge innenfor høytrykkspyler, damp- og vindusvaskere. De ønsket å engasjere, samt å fokusere på hvordan man gjør hjemmerengjøring enklere og morsommere.
  • Produkt:
    Rengjøringprodukter til hjemmet
  • Kampanjeperiode:
    Uke 44-46 2016
  • Kampanjetrykk:
    130
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

For å engasjere valgte Maxus og Kärcher radio som hovedmediekanal. Kampanjen ble utformet som en konkurranse der strategien var bruk av radiospotter på P4 og digitale annonser som henviste til en konkurranseside på P4.no. Deltagerne sendte inn sin begrunnelse for hvorfor nettopp de skulle vinne. I løpet av perioden hadde konkurransesiden 24 000 besøkende og over 850 innsendte historier om hverdagshelten.

Oppnådd resultat

500 påmeldte til nyhetsbrev. Top of mind økte fra 22 % til 45 %. 171% økning i salg hos en av de største forhandlerne.

Uttalelse fra kunde

Samarbeidet med P4 har fungert utmerket, og kampanjen ble gjennomført med kvalitet hele veien. Det at vi fikk lov å samle data på konkurransesiden gjorde at vi kunne ha en helhetlig tankegang, og vi så en god synergieffekt for hele kampanjen. De ulike kanalene spiller hverandre gode, og da blir resultatene også gode. De andre mediehusene har absolutt noe å lære av P4s holdning til deling av data. Deres positive «klart det»-holdning gjør det enkelt for oss å fortsette samarbeidet.

Didrik Rasmussen, Client Account Manager i Maxus