NRJ og energidrikken Burn
case |Dagligvare

NRJ og energidrikken Burn

Burn ønsket å forsterke sitt sponsorat av Oslo-festivalen Findings, ved å spille på deres nye brand identity «være en bidragsyter til at normale mennesker orker mer i en hektisk hverdag».
  • Produkt:
    Burn
  • Kampanjeperiode:
    1.-22. august 2014
  • Kampanjetrykk:
    500 promospotter
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Basert på Burn sitt ønske om å forsterke sitt sponsorat av Findings, ble følgende konsept utviklet: «NRJ & Burn gir deg den 25. timen i sommerdøgnet – last opp bilde av det du har brukt din ekstra sommerenergi til på NRJs Instagram, med hashtag #nrjburn & #findingsfestival». De som lastet opp bilde, kunne vinne to VIP-billetter til festivalen Findings. Det ble gjort intervjuer med vinnerne på lufta 9 ganger i løpet av kampanjen. Det ble også sendt promospotter hver time, alle dager, i kampanjeperioden 1.-22. august.

Mål for kampanjen

2000 opplastede kampanjebilder på Instagram.

Oppnådd resultat

2903 kampanjebilder opplastet.

Uttalelse fra kunde

«Veldig fin oppsummering og gode resultater. Noe høy visningspris på digitalbannerne, men klikkraten var ekstremt høy. Dermed ble klikkprisen ble veldig lav.»

- Marianne Solheim, IUM for Coca Cola