One Call - "Like bra, bare billig"
case |Telecom

One Call - "Like bra, bare billig"

One Call er i dag den raskest voksende mobiloperatøren i Norge, og har vært på P4 siden 2008.
  • Produkt:
    One Call
  • Kampanjeperiode:
    Regelmessig fra 2008
  • Kampanjetrykk:
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

I et marked hvor det er høy konkurranse og til tider vanskelig å orientere seg for forbruker, har One Call hatt fokus på en enkel og tydelig kommunikasjon.

One Call har valgt TV og radio som hovedmedier, for å sikre en sterk tilstedeværelse gjennom hele døgnet.

På radio har fokuset vært merkevarebygging. One Call har jobbet grundig med utvikling av sine radiokonsepter, og har de to siste årene funnet en unik og tydelig måte å kommunisere på. Den viktigste jobben har vært å lære det norske folk at One Call tilbyr et like bra produkt som sine konkurrenter, bare til en lavere pris. Slagordet «Like bra, bare billig» er følgelig blitt er viktig budskap i One Calls kommunikasjon.

I tillegg til regelmessige radiospotter på P4 siden 2008, hadde One Call i 2014 også et sponsorat i forbindelse med programmet "Lyden av Norge".

Mål for kampanjen

Merkevarebygging og tilstedeværelse over tid, med et enkelt og konsist budskap.

Oppnådd resultat

57% mener radiokampanjen gir et godt inntrykk av One Call, og over en tredjedel mener at den skaper interesse for å bytte til One Call.

Uttalelse fra kunde

"Radio som kommunikasjonskanal, og P4, er en viktig del av One Call sin mediemiks. Tilstedeværelse over tid, med et enkelt og konsistent budskap, har vist seg å fungere bra for oss."

- Albert Arli, Markedssjef One Call