Pm doblet salget
case |Klær

Pm doblet salget

Kleskjeden Pm doblet salget med sin ukeskampanje i forbindelse med lansering av nytt produkt.
  • Produkt:
    Pm Wonderjeans
  • Kampanjeperiode:
    April 2012
  • Kampanjetrykk:
    95 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Pm lanserte et nytt produkt: «Wonderjeans - feel two sizes smaller», en stretchjeans som ikke lager knær, og som er like fin etter flere dagers bruk.

I april 2012 kjørte Pm en ukeskampanje fra mandag til søndag, der de hadde fire ulike spotversjoner som ble avviklet hver dag frem til kl 18.00.

De fire spotversjonene var bygd opp på samme måte. De bestod av en humoristisk del med en moteekspert, etterfulgt av fokus på å finne sin egen stil, med henvisning til nettsiden pm.no. Melodien «Simply the best» gikk i bakgrunnen.

I tillegg benyttet de www.kk.no, sms til alle Pm-medlemmer, samt annonse i Se & Hør.

Oppnådd resultat

Dobling av salget sammenlignet med andre kampanjeperioder, og kunden var strålende fornøyd med resultatet!

Uttalelse fra kunde

«Jeg er ikke i tvil om at radio har hatt innvirkning på salget under denne kampanjen. Vi er strålende fornøyd med resultatet, som viser en dobling i forhold til andre kampanjeperioder.»

- Nina Sandsbråten, Visuell- og markedsansvarlig Pm