Radio øker salget for KappAhl
KappAhl er en av Nordens ledende motekjeder med ca. 400 butikker i Sverige, Norge, Finland og Polen. KappAhl ønsker å tilby prisgunstig mote for kvinner, menn og barn både i butikk og nettbutikk.
case |

Radio øker salget for KappAhl

I desember 2016 ble radio valgt bort til fordel for andre mediekanaler. De første ukene av kampanjen ble imidlertid ikke salg i butikk slik KappAhl hadde håpet og endret derfor tilbake til "gammel" oppskrift med bruk av radio for å booste salg i butikk.
  • Produkt:
    Klær
  • Kampanjeperiode:
    Uke 49-51, 2016
  • Kampanjetrykk:
    252
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

KappAhl har i en årrekke benyttet radio for å nå ut til sin målgruppe i taktiske kampanjer. Radio når ut til målgruppen i en periode av døgnet hvor butikkene er åpne og målgruppen er i kjøpsmodus. Radio er en god støtte for de digitale kampanjene, og for TV-kampanjene på kveldstid.  Julen 2016 ble radio valgt bort til fordel for andre mediekanaler. De første ukene av kampanjen ble imidlertid ikke salget i butikk slik KappAhl ønsket. Som et resultat av dårlig salg valgte KappAhl å gå tilbake til "gammel" oppskrift med bruk av radio som en salgsutløsende kanal. Målgruppen responderte positivt med én gang.


Uttalelse fra kunde

Vi har i alle år sett en økning i salget når vi er på radio, og i tillegg er vi tilstede i et medie uten støy fra konkurrenter.  Norge er det eneste landet vi kombinerer radio i våre kampanjer, og vi ser gang på gang at radio øker effekten sammen med de andre mediene.

Jeg vil spesielt trekke frem julekampanjene i uke 49-51-2016,  dette var det første året vi i utgangspunktet ikke hadde radio som en del av mediemiksen. Salget gikk ikke som ønsket og vi tok kontakt med P4 og var på lufta noen timer senere. Dette i tillegg til andre grep i perioden førte til svært gode resultater i desember.

Bente Storløkken Marketing Manager, KappAhl