Radio økte kjøpssansynligheten for Findus
case |Dagligvare

Radio økte kjøpssansynligheten for Findus

I november 2013 kjørte Findus en to ukers kampanje på P4+ og RN+, parallelt med utendørsreklame.
  • Produkt:
    Findus Grønnsaker Ferskdampet
  • Kampanjeperiode:
    November 2013
  • Kampanjetrykk:
    250 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Radiokampanjen promoterte Findus' nylansering; "Findus ferskdampet".


"Har du planer om å kjøpe dypfryste grønnsaker fra Findus de nærmeste 30 dagene?"

Vil helt sikkert/vil sannsynligvis kjøpe:

(Kilde: YouGov uke 46, 2013)

Oppnådd resultat

Kjøpssansynligheten for Findus økte med 40%.

Uttalelse fra kunde

"Nylanseringer på radio er kanskje ikke så vanlig, men for oss viser testen overbevisende resultater på "liking" og kjøpsintensjon fra radiolytterne, som jo ligger langt over snittet."

- Karianne Moger Ranem, markedssjef i Findus