case |Bil

Radio økte salget for Skruvat

Med radio og Henning Solberg, fikk Skruvat en økning i gjennomsnittlig inntjening per uke, på 50% i andre kampanjeperiode.
  • Produkt:
    Skruvat
  • Kampanjeperiode:
    Uke 9-11 og 18-20 (2014)
  • Kampanjetrykk:
    290 GRP pr periode
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

P4 og BådeOg ble utfordret av Skruvat til å lage en kampanje, som ville øke trafikk til Skruvat.no og salg av bildeler.

Hva gjorde vi? Brukte Henning Solberg så klart: "Morn du!". I spottene hører man Henning Solberg forklare at han benytter seg av Skruvat når han skal bytte bildeler på sine biler, for da blir det ikke så dyrt.

Skruvat kjørte to kampanjeperioder i 2014, med svært gode resultater.

Mål for kampanjen

Øke trafikk til Skruvat.no, samt øke salget av bildeler fra nettsiden.

Oppnådd resultat

Under første kampanjeperiode opplevde Skruvat en økning i gjennomsnittlig inntjening per uke på 19%, og en økning i trafikk til nettstedet på 27%! Andre kampanjeperiode opplevde Skruvat en økning i gjennomsnittlig inntjening per uke på 50%, og en økning i trafikk til nettstedet på 47%! Med andre ord: Slett ikke dumt å benytte radiospotter for å nå sine mål!

Uttalelse fra kunde

«Dette er første gangen vi bruker radio i Norge, men absolutt ikke den siste! Dette har overgått alle våre forventninger!»

-Peter Jakobsson, Markedssjef Skruvat