Radio + digitalt ga TENA MEN fantastiske resultater
1 av 4 menn over 40 år opplever urinlekkasjer i større eller mindre grad, men svært få vet at det finnes produkter for menn.
case |Annet

Radio + digitalt ga TENA MEN fantastiske resultater

TENA Menn ville fortelle at alle kan rammes av urinlekkasje - også menn - og at det heldigvis er hjelp å få! Kommunikasjonen skulle informere, engasjere og ufarliggjøre!
  • Produkt:
    TENA Men
  • Kampanjeperiode:
    Uke 9, 10 og 11 2016
  • Kampanjetrykk:
    221 GRP.
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

TENA Men  har hatt  lav kjennskap i målgruppen (menn 40+). 1 av 4 menn over 40 år opplever urinlekkasjer i større eller mindre grad, men svært få vet at det finnes produkter for menn. TENA Men ønsket å informere om produktet og tydeliggjøre at urinlekkasjer er noe som kan skje alle. Kommunikasjonen skulle informere, engasjere og ufarliggjøre. Medievalget falt på bruk av radio som hovedmedie med støtte av noe digitalt. Det ble produsert fire informative spotter med personportrett for menn i forskjellige situasjoner. 40 % av alle over 12 år i Norge hørte spottene én eller flere ganger. Dette  tilsvarer 1 744.000 personer. I snitt hørte de spotten 5,6 ganger.

Oppnådd resultat

Besøk til nettsiden økte med 1300% (målet var +500%) Antall samples som ble bestilt økte med 944% (målet var +400%)

Uttalelse fra kunde

«Man ser helt tydelig sammenhengen mellom aktivering i media (digitalt og radio) og besøk til nettsiden. Vi gikk tom  på prøvelageret ! Vi ser også helt klart en effekt av radio og denne er  vel så verdifull i forhold til merkevarebyggingen. Gøy!»

Bjørg Gjertrud Strøm

Brand Manager for SCA HYGIENE PRODUCTS AS


Visste du at

P4-Gruppen har 1,2 millioner daglig og 2,6 millioner ukentlige lyttere og har 69% av det kommersielle radiomarkedet i Norge. Kilde: TNS Gallup PPM feb-april 2016