Nabolaget: Radio + digitalt ga omsetningsløft
case |Annet

Nabolaget: Radio + digitalt ga omsetningsløft

Norsk Tipping ønsket økt oppmerksomhet om spillet Nabolaget, og samtidig øke omsetningen pr. uke. Radio og digitalt ble valgt som mediekanaler, og resultatet ble høyeste omsetningsuke i kampanjeperioden hittil i år i 2019.
  • Produkt:
    Norsk Tippings spill Nabolaget
  • Kampanjeperiode:
    Uke 27-33
  • Kampanjetrykk:
    280 GRP onsdag – fredag frem til spilltidspunkt på fredager kl. 19.00
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Nabolaget er et lotterispill fra Norsk Tipping hvor man kan bli millionær på adressen sin. På fredager trekkes seks nabolag, og i ett av disse mottar hovedvinneren 1 million kroner. Alle andre ukedager trekkes det hovedpremie på 10.000 kroner. 

Norsk Tipping ønsket å øke folks kjennskap til spillet, og valgte en miks av radio og digitale annonser etter følgende fordeling:

Radio: 52% (kun P4+)
Digtalt: 48% (Geostyrte annonser på VG mobil og Facebook)

Det ble produsert nye radiospotter hver uke basert på siste ukes vinnersted, med fun facts om dette stedet.

Mediebyrå er RED Media Consulting.

Mål for kampanjen

Øke oppmerksomheten rundt spillet Nabolaget, og øke omsetningen hver uke

Oppnådd resultat

Uke 31 var høyeste omsetningsuke hittil i år i 2019

Visste du at

Hele overskuddet fra Norsk Tipping (spillemidlene) går uavkortet til samfunnsnyttige formål, slik det er beskrevet i lov om pengespill, § 10. Pengene fordeles etter den såkalte tippenøkkelen, som bestemmer hvordan potten skal fordeles mellom idrett, kultur og humanitære og samfunnsnyttige formål.