Radio løftet salget for Arla utenfor sesong
case |Dagligvare

Radio løftet salget for Arla utenfor sesong

Arla Apetina blir mest brukt i salater på sommeren. Med radio fikk Arla muligheten til å være top of mind også utenfor sesong.
  • Produkt:
    Arla Apetina
  • Kampanjeperiode:
    Januar 2010
  • Kampanjetrykk:
    289 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Ved å bruke radio og utendørsannonser som en miks, har de kommet veldig nært butikken og kjøpsøyeblikket. I forbindelse med kampanjen har Arlas selgere fått muligheten til å lage salgsutløsende eksponeringer i butikk, som sammen med medietrykket har skapt fantastiske resultater for Arla Apetina.

Arla fikk raskt positiv respons fra kjøpmenn og innkjøpsansvarlige sentralt som hadde lagt merke til kampanjen.

Mål for kampanjen

Å være top of mind utenfor sesong

Uttalelse fra kunde

«Vi syntes med en gang at Verdens Sterkeste Mann hadde funnet den rette tonen i konseptet for Arla Apetina. Sammen med P4 og Carat, har vi skapt en suksess med radio.»

- Marion Nesje, Markedssjef Arla Norge