case |Hjem/Interiør

Jordan med værstyrt kampanje.

Jordan ønsket å teste effekten av kombinasjonen radio og digitalt. Målet med kampanjen var å styrke merkevaren og øke salg av malerpensler ut av butikk.
  • Produkt:
    Jordan Malepensler
  • Kampanjeperiode:
    Uke 24-35 2015
  • Kampanjetrykk:
    766
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Hvert år planlegger en stor andel av Norges befolkning å male eller beise huset i løpet av sommeren. I 2015 ønsket Jordan malerpensler å teste bruk av radio i kombinasjon med digital annonsering i deres sommerkampanje.

Budskapene ble tilpasset dagens værmelding. Jordan ønsket å fortelle hvorfor man bør velge kvalitetspensler, samt å gi tips og råd i forbindelse med hva som egner seg til de ulike fasene av maleprosessen.

Jordan plasserte annonser på Facebook med samme budskap som på radioen i samme periode. Kampanjen hadde jevnt kampanjetrykk i 12 uker for å sette Jordan malerpensler i «top of mind».

Mål for kampanjen

Målet med kampanjen var å styrke merkevaren og øke salg av malerpensler ut av butikk.

Oppnådd resultat

Jordan Malerpensler oppnådde «all time high» salg denne sommeren med 34% økt salg i juli i 2015 sammenliknet med samme periode året før. Jordan opplevde også økt trafikk inn til jordan.no når spottene gikk på lufta og søk økte med 78% i kampanjeperioden.

Uttalelse fra kunde

«Det er selvfølgelig alltid vanskelig å si hvilke tiltak som fører til hva. Salget gikk bra i sommer og preferansegraden vår har siste år økt signifikant. Vi fikk en positiv opplevelse av at Radio gjorde det mulig å være værtilpasset samtidig som at den fungerer fint som påminnelse om de oppussingsprosjekter du vil gjøre, men lett «glemmer».»

Helge Bod Vangen

Marketing & Innovation Director Orkla House Care

Visste du at

Oppussing og renovering av bolig er et stigende marked. I 2014 passerte dette markedet 66 milliarder, og nesten 50% av alle nordmenn over 18 år har planer om å male/beise i løpet av de neste 12 månedene.