Radio firedoblet pågangen til Kirkens SOS
LITEN INVESTERING GA STOR EFFEKT: Det var stor pågang fra folk som ville jobbe frivillig for Kirkens SOS i kampanjeperioden.
case |Annet

Radio firedoblet pågangen til Kirkens SOS

Kirkens SOS i Norge ønsket å rekruttere flere frivillige til sin hjelpetelefon. Det oppnådde de! Den fem dager lange radiokampanjen både doblet antallet henvendelser fra frivillige, og firedoblet direkte søk til organisasjonens nettside.
  • Produkt:
  • Kampanjeperiode:
    10. - 14. oktober 2018
  • Kampanjetrykk:
    24 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Kirkens SOS i Norge er landets største døgnåpne krisetjeneste på telefon og internett. Hele året rundt - både dag og natt - kan mennesker i krise henvende seg, og treffe en god samtalepartner i den andre enden. For å få til dette trenger Kirkens SOS en rekke frivillige. Nå var de på jakt etter flere som kunne tenke seg å jobbe for dem.

Med et relativt lite budsjett valgte Kirkens SOS for første gang å prøve radio. I den enkle, lavmælte radiospotten oppfordret de potensielle nye frivillige til å gå inn på nettsiden deres, alltidher.no. 

Mål for kampanjen

Å rekruttere frivillige som ønsket å jobbe for Kirkens SOS.

Oppnådd resultat

Kirkens SOS oppnådde en dobling i antall henvendelser via kontaktskjemaet på nett. I kampanjeperioden var det 38 personer som skrev at de godt kunne tenke seg å jobbe frivillig for dem, mot normalt 18 personer pr. uke. I tillegg var det fire ganger så mange personer som søkte direkte etter Kirkens SOS på nett for å få vite mer om dem. Uken før radiokampanjen var det 76 direkte personer som hadde søkt opp nettsidene deres, mens det tilsvarende tallet den uka radiospotten gikk på lufta var 292 personer. Dette er en økning på hele 284%.

Uttalelse fra kunde

Det er veldig fint å se. Det betyr at flere faktisk har vært inne på kampanjesiden og deretter tar kontakt fordi de er interessert i å bli frivillig.

Lisbeth Meidell, Kommunikasjonsansvarlig i Kirkens SOS i Norge

Visste du at

Kirkens SOS i Norge mottar hvert år rundt 300 000 henvendelser, og besvarer rundt 200 000 av dem. Det er deres 1000 frivillige medarbeidere som gjør det mulig å tilby en døgnåpen krisetjeneste på telefon og internett.