case |Trening/Helse

Radioaktivitet ga SATSElixia 2577 nye leads

P4 hjalp SATS og Elixia til å gjøre fusjonen kjent, og knuste målet om antall deltakere.
  • Produkt:
    SATSElixia
  • Kampanjeperiode:
    Uke 33-36
  • Kampanjetrykk:
    139 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Fusjonen mellom SATS og Elixia trådte i kraft denne våren, og Nordens største treningsgigant er en realitet.

Med aktiviteten på P4 og i sosiale medier kunne 20 stk vinne 1 års gratis trening og 5 timer med personlig trener, til en verdi av kr 9.800,-

P4s digitale flater med bannere, nettradio og App ble benyttet i kampanjen.

•P4 var digital totalleverandør

•Samme konsept ble videreført i Finland


•Andre mediekanaler i lanseringsperioden: Utendørs, online og DM

Mål for kampanjen

Målsetting med kampanjen var at hele Norge skulle få med seg at SATS og Elixia er fusjonert, nå målgruppen direkte der de beveger seg og skaffe e-aksept og leads. Målsetting på P4s kampanje: 700 deltakere

Oppnådd resultat

Resultat på kampanjen: 2577 deltakere

Uttalelse fra kunde

"Kampanjen vi gjennomførte sammen med P4 var et utmerket eksempel på en integrert kampanje der bruk av digitale markedskanaler og radio samt social spillte sammen for å skape både effekt og leads. Vi er svært fornøyd med både gjennomføring og med resultatene og føler vi har funnet en ny og spennende kommunikasjons formel"

Charles Michelson

Nordic Marketing Manager SATS ELIXIA

"P4 spilte en viktig rolle i mediemiksen ettersom vi gjennom tradisjonell radio og tilstedeværelse på digitale plattformer når målgruppen til SATS ELIXIA der de befinner seg på en effektiv måte.

Vi er veldig godt fornøyd med gjennomføringen av kampanjen totalt sett. Målene vi satt oss i forkant av kampanjen ble innfridd, og det er vi svært fornøyde med så klart!"

Charlotte W. Arnesen

Medierådgiver Carat Norge

Visste du at

Mer enn 900.000 nordmenn trener på et treningssenter?