Radiodetektiv i lønnsom skattejakt for DNB
case |Bank og forsikring

Radiodetektiv i lønnsom skattejakt for DNB

P4 ansatte en privatdetektiv for å finne den stjålne skattekisten til George Cloney og hans norske kone for DNB.
  • Produkt:
    DNB nettsider
  • Kampanjeperiode:
    Oktober 2012
  • Kampanjetrykk:
    450 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

P4 produserte en 2 ukers kampanje med 3 daglige innslag, samt konkurranse og promospotter. P4 "hyret" en privatdetektiv, spilt av Bjørn Sundquist, til å finne den stjålne skattekisten til George Clooney og hans norske kone, fra reklamefilmene som har gått på TV. Hver dag i kampanjeperioden ble det spilt 3 innslag på lufta, og P4 kjørte daglige konkurranser der man skulle gjette seg frem til hvor detektiven var.

Hovedvinner Birgitte fra Bergen, vant en kvart million kroner i en live sending på P4 for å finne skattekisten.

Mål for kampanjen

Drive trafikk til DNBs nettsted Dusørjakten.no

Oppnådd resultat

400.000 personer deltok i Dusørjakten, og 20.000 svarte på P4-detektivens oppgaver. Gjennomsnittlig besøkstid på kampanjesiden var syv minutter og seks sekunder, og DNB fikk over 16.000 nye Facebook-likes i løpet av kampanjen.

Uttalelse fra kunde

"Vi er storfornøyd med det samspill vi hadde med P4 i denne kampanjen. Privatdetektivens daglige dekning skapte et enormt engasjement. Sammen med trykket vi fikk på kampanjesiden i sosiale medier, og gjennom egne spotter på radio og TV, opplevde vi en enorm oppmerksomhet om jakten"

- Kjetil Botten Skogly, markedsjef i DNB