case |Reiseliv

DFDS: Kan radio skape reiselyst?

Radioreklamen hjalp DFDS med salg av dyrere produktpakker
  • Produkt:
    Radiospot
  • Kampanjeperiode:
    uke 24-28 2014
  • Kampanjetrykk:
    266,9
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

DFDS er et dansk rederi med lange tradisjoner. I Norge er DFDS det eneste rederiet som seiler mellom Oslo og København, med skipene PEARL SEAWAYS og CROWN SEAWAY. I sommer ønsket rederiet å selge dyrere produktpakker til sine kunder som alternativ storbyferie, såkalte storbycruise-pakker. De kjørte en kampanje på radio P4+, i tillegg til annonser på nett, i magasin og lokalavis.

Mål for kampanjen

DFDs ønsket økt salg av Storbycruise–pakker og økt trafikk til DFDS nettsider.

Oppnådd resultat

Radioreklamen førte til godt salg av reiser denne sommeren, særlig av storbycruise, og markant økning av trafikk til nettsiden deres. Det var også en økning i antall online-bestillinger.

Uttalelse fra kunde

«Radio skaper reiselyst fordi lyd hjelper til med å male bilder i folks bevissthet»

- Claus Hedager, Markedssjef DFDS