Radioreklame solgte Freia Melkesjokolade
case |Dagligvare

Radioreklame solgte Freia Melkesjokolade

I forbindelse med Freia-kampanjen "Mitt lille stykke Norge", valgte Freia Melkesjokolade å bruke radio for å formidle sitt budskap.
  • Produkt:
    Freia Melkesjokolade
  • Kampanjeperiode:
    September 2011
  • Kampanjetrykk:
    145 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

I September 2011 kjørte Freia Melkesjokolade en kampanje på P4+, der budskapet var: Bli med på "Mitt Lille stykke Norge" på freiamelkesjokolade.no, og nå er det tilbud på Freia melkesjokolade på Coop.

Freia kjørte en kampanje på 3 uker med 145 GRP på P4+ for å formidle budskapet.

Oppnådd resultat

Kampanjen økte salget av Freia Melkesjokolade ut av Coop-butikkene med 20% i perioden.

Uttalelse fra kunde

Vi er veldig fornøyde med kampanjen, fordi den satte fokus på vår nettaktivitet "Mitt lille stykke Norge", samtidig som den flyttet varer ut av Coop-butikkene

- Nina Skotte, Senior Brand Manager i Kraft Foods