Selvhjelp Norge fikk 40% økning på nett
case |Trening/Helse

Selvhjelp Norge fikk 40% økning på nett

Selvhjelp Norge opplevde god respons på kampanjen, der de ønsket å opplyse folket om hva selvorganisert selvhjelp er.
  • Produkt:
    Selvhjelp Norge
  • Kampanjeperiode:
    Novemver og desember 2013
  • Kampanjetrykk:
    205 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Selvhjelp Norge er et nasjonalt kompetansesenter for selvorganisert selvhjelp. Deres visjon er at alle i Norge skal vite hva selvorganisert selvhjelp er, og kunne ta kunnskapen i bruk når problemer oppstår.

I November/desember 2013, kjørte Selvhjelp Norge for første gang en Radiokampanje på P4+ med 205 GRP.

Kampanjen besto av en radiospot, og annonser i avis utarbeidet av Reklamebyrået Alle Gutta.

Spotten på 55 sekunder var utformet som et intervju med daglig leder Solbjørg Talseth. Spotten henviste til www.selvhjelp.no.

Oppnådd resultat

I løpet av kampanjeperioden hadde www.selvhjelp.no «all time high» i antall sidevisninger. Det var en økning på 40% sammenlignet med samme periode i 2012, med en lavere kampanjeinvestering. De fikk god respons på kampanjen, og flere selvhjelpsgrupper startet med god drahjelp fra radiokampanjen.

Uttalelse fra kunde

«Med erfaringer fra 3 kampanjer sammensatt på forskjellige måter erfarer vi at dette er en god måte å treffe folk på. Radiospottene har blitt hørt av mange, og vi får veldig gode tilbakemeldinger.»

- Solbjørg Talseth, daglig leder Selvhjelp Norge