Tele2 med verdens lengste telefonsamtale
case |Telecom

Tele2 med verdens lengste telefonsamtale

I forbindelse med lanseringen av mobilabonnementet Tele2 Fastpris, satte Tele2 i 2011 verdensrekord med verdens lengste telefonsamtale, for å illustrere at man kan ringe lenge til en billig penge med abonnementet.
  • Produkt:
    Tele2 Fastpris
  • Kampanjeperiode:
    Mars og april 2011
  • Kampanjetrykk:
    698 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Aktiviteten ble gjennomført i forbindelse med lanseringen av Tele2s mobilabonnement Fastpris. Løsningen ble en kampanje hvor det skulle settes verdensrekord i lengste telefonsamtale, med fire par som konkurrerte mot hverandre. Ideen var å illustrere at man kan ringe lenge til en billig penge med Tele2 Fastpris, og ved å gjennomføre verdens lengste telefonsamtale, ville dette poenget understrekes på en underholdende måte.

Alle teamene fullførte samtalen i 24 timer, og vinneren ble kåret 45 minutter senere. Hver time var det live show, som oppsummerte høydepunkter fra den siste timen, hadde gjester i studio og konkurranser for nettsidens besøkende.

Andre medier: Tv2 og vg.no

Mål for kampanjen

Illustrere at man kan ringe til en billig penge med Tele2 fastpris, og understreke dette på en underholdende måte ved å forsøke å sette verdensrekord med lengste telefonsamtale.

Oppnådd resultat

Høy oppmerksomhet og dobling av salget! De klarte å sette verdensrekord, og salget av Tele2 Fastpris økte til nesten det dobbelte. I tillegg var Xperia-telefonene som ble brukt til å sette rekorden blant Tele2s toppselgere i perioden.

Uttalelse fra kunde

"I en bransje preget av støy og forvirring var det viktig med en kampanje som skilte seg ut. Vi klarte å ta eierskap til fastprissegmentet i en meget konkurranseutsatt bransje, der alle konkurrentene våre også var ute med fastpris. P4 spilte en viktig rolle i forkant av livesendingen, med rekruttering av kjendiser og lyttere som deltakere til konkurransen, og ikke minst gjorde Michael Andreassen en heltemodig innsats som programleder på sendingen som gikk på nett. Vi er veldig godt fornøyd med gjennomføringen og salget av Tele2 Fastpris i denne perioden, og vi kan nå kalle oss Verdensrekordholder"

- Camilla Grund, Markedssjef i Tele2 Norge