TINE IsTe skapte Bieber Fiever på P4
case |Dagligvare

TINE IsTe skapte Bieber Fiever på P4

I 2013 kjørte TINE IsTe en kampanje på radio og Facebook i forbindelse med Justin Bieber-konserten, som fant sted i Oslo i april samme år.

Radiospotter

Kunde

Det ble kjørt ulike spotter på P4 og P5 i forbindelse med kampanjen. På P5/NRJ henviste spottene til TINE IsTe på Facebook, og spottene på P4 henviste til P4 Lyden av Norge på Facebook.

TINE IsTe hadde også en konkurranse gående i 4 uker på P4, der man kunne vinne 3x2 losjebilletter til Justin Bieber-konserten.

De hadde også en Popkongen Bieberspesial-konkurranse i Midt i Trafikken i 3 uker, der TINE IsTe delte ut en kasse TINE IsTe til alle dagsvinnerne.

Mål for kampanjen

Å nå målgruppen i en periode hvor tørstedrikker normalt ikke kommuniseres, for å kunne kommunisere at TINE IsTe er den perfekte tørsteslukkeren også i den perioden.

Oppnådd resultat

TINE IsTe Original økte salget med 12% sammenlignet med samme periode året før! I Mars i 2012 var det veldig fint og varmt vær, som gjorde at det var en god måned for IsTe. Dette betyr at veksten på 12% for samme periode i 2013 er et fantastisk resultat, særlig fordi det eneste TINE IsTe gjorde i media i denne perioden var Justin Bieber-kampanjen. I tillegg til en vekst på 12% for TINE IsTe Original, bidro kampanjen også til at de fikk 40 486 handlinger på FB, 14 000 unike påmeldinger via Facebook, og 3339 påmeldinger via SMS. De fikk også ca 5000 nye likes på Facebook i perioden.

Uttalelse fra kunde

"Vi ønsket å nå målgruppen vår i en periode hvor tørstedrikker normalt ikke kommuniseres, og hvor vi kunne fortelle at TINE IsTe er den perfekte tørsteslukkeren også nå. Vi er godt fornøyde med oppmerksomheten rundt kampanjen og produktet – og ikke minst salgstallene målt mot samme periode i fjor!"

- Mina K. Lossius, TINE Smådrikke