Vita Hjertego’ sjekket nordmenns kolesterol
case |Trening/Helse

Vita Hjertego’ sjekket nordmenns kolesterol

Vita Hjertego’ ville i 2012 sette fokus på nordmenns kolesterolnivå, i samarbeid med Boots apotek, Grete Roede, Elixia og Nasjonalforeningen for Folkehelsen.
  • Produkt:
    VitaHjertego
  • Kampanjeperiode:
    Mai 2012
  • Kampanjetrykk:
    347 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

I 2011 het kampanjen "Har du under 5?".

I 2012 utviklet reklamebyrået Hei! kampanjen "Den store sjekkedagen" - dagen man kunne sjekke kolesterolnivået sitt gratis. Vita Hjertego' kjørte en radiokampanje i to uker i mai 2012, med 197 GRP i kommersielle spotter.

Vita hjertego' kjørte også Hjertequiz i P4s Radiofrokost i to uker, med 150 GRP i promospotter. 10 dagsvinnere vant pulsklokke fra Polar. 2 hovedvinnere fikk en Reise fra Inspiratour til kr. 10 000,-. Responsen lå på gjennomsnittlig 45 deltagere hver dag – det er bra!

I tillegg til radio ble det kjørt annonser i avis, samt utendørs i nærheten av Boots, nettbannere og en egen nettside for kampanjen.

Mål for kampanjen

Sette fokus på nordmenns kolesterolnivå, og få folk til å sjekke kolesterolet.

Oppnådd resultat

Radio er kanalen som ga høyest oppmerksomhet for kampanjen, og 36 % sier de har hørt om kolesterolkampanjen på radio. Det førte til at over 25 000 nordmenn lot seg frivillig stikke i fingeren. Det er dobbelt så mange per dag som under kampanjen i 2011.

Uttalelse fra kunde

"I år igjen er vi veldig fornøyd med kolesterolkampanjen "Den store sjekkedagen!" Vi valgte i stor grad den samme mediekanalmixen som i fjor, noe som viste seg å være svært vellykket! Vår Hjertequiz, og ikke minst våre radiospotter, har fått høy oppmerksomhet og bidrar sterkt til at over 4000 nordmenn sjekket kolesterolet sitt hver dag den uken kampanjen varte."

- Marianne Krogh Sand, produktgruppesjef for Vita Hjertego'