Stor oppmerksomhet rundt utdeling av bil på P4
POPULÆR BIL: Tusenvis ville vinne bil da P4 og Bavaria delte ut splitter nye MINI Electric.
case |Bil

Stor oppmerksomhet rundt utdeling av bil på P4

P4 er radiokanalen som liker å glede sine lyttere, og få ting er hyggeligere enn å kunne gi bort en bil! Sammen med Bavaria skapte vi massiv oppmerksomhet rundt utdelingen av den splitter nye elbilen MINI Electric.
  • Produkt:
    Elbilen Mini Electric
  • Kampanjeperiode:
    Uke 40-42
  • Kampanjetrykk:
    Diverse flater: Instream, podcast, taktisk kampanje, promospotter, Facebook og krysspromo i egne flater
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

P4 og Bavaria ønsket å skape en feelgood-aktivitet som skaffet positiv oppmerksomhet rundt begges merkevarer, samt ga verdifulle leads og samtykke til datainnsamling. Løsningen ble å dele ut en bil! 

Den bredt sammensatte kampanjen omfattet både taktiske spotter, instream, podcast (Smartspot), promospotter og Facebook-poster, og resultatet gikk over all forventning!

13.000 personer meldte seg på konkurransen om bilen, og så mye som 65% ga samtykke til datainnamling.

P4s redaksjon likte aktiviteten så godt at de gjerne ville dele ut bilen på radio. Og slik gikk det til at en hoppende glad gutt fra Sande i Vestfold fikk sin første bil i 18-årsgave fra P4 og Bavaria direkte på lufta på P4.

Uttalelse fra kunde

I Bavaria har vi en visjon om å lede utviklingen og ta bransjen til neste nivå. Denne visjonen utfordrer oss til å kontinuerlig se etter nye muligheter.

«Vinn en MINI» er et eksempel på hvordan det går an å se kravene som ligger i GDPR-regelverket som en mulighet i stedet for en begrensning. Fra et markedsføringsperspektiv har aktiviteten gitt oss anledningen til å engasjere både eksisterende og nye kunder. 

Dette har også vært en hyggelig sak å kommunisere internt i Bavaria

Morten Dahle, Salgs- og Markedsdirektør i Bavaria Norge