Blomstersalget til værs for Interflora i krevende tid
MANGE VIL SENDE BLOMSTER I EN KREVENDE TID: Radio og sosiale medier bidro til tidobling av salget.
case |Annet

Blomstersalget til værs for Interflora i krevende tid

Da koronakrisen traff Norge i midten av mars 2020 var det mange som ønsket å sende en blomsterhilsen til noen de var glad i. Radio bidro til å tidoble salget av floragram for Interflora.
  • Produkt:
    Floragram fra Interflora
  • Kampanjeperiode:
    Uke 13-15 2020
  • Kampanjetrykk:
    247 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Det er få ting som uttrykker følelser og varme tanker bedre enn blomster, så da koronakrisen for alvor traff Norge ønsket Interflora å minne folk på muligheten for å sende blomster med Interflora som løsning.

Interflora er et verdensomspennende samvirke for utkjøring av blomster, og totalt leverer de ca. 32 millioner blomsterhilsner hvert år. I Norge er det 365 Interflora fagblomsterhandlere. 

Da de strenge koronatiltakene trådte i kraft opplevde Interflora en økt etterspørsel etter floragram, men først da radio ble inkludert i mediemiksen gikk bestillingene rett til værs! I løpet av få dager opplevde Interflora en tidobling i antall orde sammenlignet med året før.

Kampanjen besto av både digital annonsering og radio, og reklamebyrået bak kampanjen var Siste Skrik. Mediebyrå var Enklere Valg, og produksjonsbyrået bak radiospottene var Både Og. 

Hovedbudskapet i radiospottene handlet om å bry seg litt ekstra om hverandre i en vanskelig tid, og ut fra responsen å regne ser det ut til at budskapet virkelig traff tidsånden. 

Mål for kampanjen

Øke bestillingene av floragram via Interflora.no

Oppnådd resultat

En tidobling av antall ordre