Radio økte trafikken med 50% til Garasjetid.no
VIL TA VARE PÅ BILEN: Folk som vil holde bilen ved like strømmet til nettbutikken Garasjetid.no etter radiokampanje.
case |Bil

Radio økte trafikken med 50% til Garasjetid.no

Nettbutikken Garasjetid.no valgte radio fordi de ønsket økt salg og å treffe et bredere publikum. Resultatet ble stor suksess og 50% økning i nettrafikken.
  • Produkt:
    Produkter til vedlikehold av bil
  • Kampanjeperiode:
    Uke 27-30 2020
  • Kampanjetrykk:
    240 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Garasjetid.no er nettbutikken for alle som liker å ta godt vare på bil eller andre kjøretøy, og for dem som liker å ha kvalitetstid i garasjen.

Målet nå er å bli det foretrukne nettstedet for alle som ønsker inspirasjon, tips og gode løsninger for bilhold og det gode liv i garasjen.

På grunn av den brede dekningen på radio valgte Garasjetid.no å kjøre radiokampanje hele sommeren med en kalkulert hypotese om at trafikk og salg ville øke betraktelig - noe som også ble resultatet.

Mål for kampanjen

Å treffe et bredere publikum og øke salg og trafikk i nettbutikken.

Oppnådd resultat

Trafikkøkning på 50% i nettbutikken i hele perioden.

Uttalelse fra kunde

Vi ville treffe en stor del av Norge på veldig kort tid og bestemte oss for å prøve radio. Det viste seg å fungere slik vi trodde, og var til syvende og sist verdt en så stor investering. 

Bjørn-Aage Bredal, Salgs- og markedssjef i Garasjetid.no.