Radio økte kjennskapen til «Norges Hyggeligste Håndverker»
NORGES HYGGELIGSTE: Radiokampanje økte kjennskapen og antall nominasjoner til kåringen som hyller flinke håndverkere
case |Annet

Radio økte kjennskapen til «Norges Hyggeligste Håndverker»

For fjerde året på rad jaktet Mittanbud etter Norges Hyggeligste Håndverker, og for første gang ble radio brukt for å treffe bredere og få flere nominasjoner. Resultatet ble en dobling i både nominasjoner og kjennskap.
  • Produkt:
    Norges Hyggeliste Håndverker
  • Kampanjeperiode:
    Uke 22-26, 28, 30 og 33-36
  • Kampanjetrykk:
    625,4
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Norges Hyggeligste Håndverker er en kåring som hyller håndverkerne. Gjennom enkeltpersoners historier løfter kåringen frem håndverkere og deres omdømme i befolkningen. For hvor ofte leser du positive historier om håndverkere? 

Dessverre altfor sjeldent. Mittanbud ønsket å gjøre noe med dette, og inviterte det norske folk til å nominere en hyggelig håndverker. 

Gjennom en større radiokampanje med flere ulike radiospotter i juni, juli, august og halve september, kombinert med stor aktivitet i sosiale medier og andre annonseflater doblet antall nominasjoner seg sammenlignet med 2019. 

Radiospottene fokuserte på kjernebudskapet i kampanjen; nemlig håndverkerne som hver dag gjør det lille ekstra for kundene sine og for at du og jeg skal bli fornøyde.

Resultatet av radiospottene og all annen markedsføring var at antall nominasjon steg rett til værs og knuste alle tidligere rekorder. Hele 3 585 nominasjoner kom inn og fantastiske 363 807 stemmer ble avlagt. Men enda viktigere, kjennskapen til kampanjen nesten doblet seg fra 21% til 37% prosent på fem måneder

Trafikken til kampanjesiden hyggeligste.no steg også med 97%, sammenlignet med 2019. 

Mål for kampanjen

Høyere kjennskap, flere nominasjoner og flere stemmer enn i 2019

Oppnådd resultat

Vekst i antall nominasjoner på 95% sammenlignet med året før. Økt kjennskap fra 21% til 37%, og økt trafikk til kampanjesiden hyggeligste.no med 97%.

Uttalelse fra kunde

Selv om folk flest er fornøyde med håndverkeren sin er dette historier som dessverre sjelden kommer frem. Gjennom Norges Hyggeligste Håndverker vil vi derfor gi folk muligheten til å gi noe tilbake til håndverkerne. Med god hjelp av radiospotter sommeren gjennom oppnådde vi fantastiske resultater med rekordmange nominasjoner og stemmer. Radiospotter blir helt klart en sentral del av neste års kampanje også

Martin Frich Grevstad, PR- og kommunikasjonsansvarlig Mittanbud