30% økning på nettsiden til Selvhjelp Norge
case |Trening/Helse

30% økning på nettsiden til Selvhjelp Norge

Selvhjelp Norge opplevde god respons på kampanjen der de ønsket å opplyse folket om hva selvorganisert selvhjelp er.
  • Produkt:
    Selvhjelp Norge
  • Kampanjeperiode:
    Uke 1-21 2019
  • Kampanjetrykk:
    228 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Selvhjelp Norge er et nasjonalt kompetansemiljø for selvorganisert selvhjelp. Deres visjon er at alle i Norge skal vite hva selvorganisert selvhjelp er, og kunne ta kunnskapen i bruk når problemer oppstår.

Fra januar til mai 2019 kjørte Selvhjelp Norge en Radiokadikampanje på P4+, med spotter tre dager i uka over en periode på 11 uker.

Radiospottene er produsert av Mvh (tidligere Alle Gutta), og alle spottene henviser til nettsiden  www.selvhjelp.no.

Mål for kampanjen

Spre kunnskap om selvhjelp og øke trafikk til nettsiden (selvhjelp.no)

Oppnådd resultat

I løpet av kampanjeperioden opplevde nettsiden www.selvhjelp.no en økning i antall sidevisninger på 30% sammenlignet med en normalperiode. Selvhjelp Norge fikk god respons på kampanjen både fra lyttere og samarbeidspartnere.

Uttalelse fra kunde

"Erfaringer fra flere kampanjer viser at dette er en god måte å nå bredt ut på. Mange forteller at de har hørt spottene og tar kontakt."

Hilde Nøkleberg – rådgiver Selvhjelp Norge