Vitusapotek økte solkremsalget med 150%
VIKTIG MED SOLBESKYTTELSE: Mange kjøpte solprodukter hos Vitusapotek i sommer
case |Annet

Vitusapotek økte solkremsalget med 150%

Vitusapotek la til radio i mediemiksen og salget av solkrem gikk rett til værs. I juni 2020 ble det solgt 150% mer solprodukter enn tilsvarende periode i fjor.
  • Produkt:
    Solprodukter fra Vitusapotek
  • Kampanjeperiode:
    Uke 22-23 og 26-27
  • Kampanjetrykk:
    324 GRP
  • Flater hos oss:

Radiospotter

Kunde

Vi nordmenn elsker solen, men det er et faktum at den dessverre også kan være skadelig i for store doser om man ikke beskytter seg. Derfor er det viktig å bruke nok solkrem! 

Dette viktige budskapet ønsket Vitusapotek å få ut til så mange som mulig i sommer. I år ble derfor radio for første gang på lenge tatt med i mediemiksen, i tillegg til blant annet kundeavis, solwebinar, taktiske annonser i sosiale medier og egne kanaler.

Fokuset i radiokampanjen lå på viktigheten av å bruke solbeskyttelse for å unngå solrelaterte skader samt at Vitusapotek ønsket å formidle at de har god kunnskap om hva huden trenger. I tillegg hadde Vitusapotek også gode tilbud på solbeskyttelse i perioden.

I spottene har Vitusapotek virkelig tatt radiomediet på alvor og brukt tid på å utvikle et konsept med et distinkt lydbilde som radiolytterne med all tydelighet har tatt til seg. Spottene ble produsert av Både Og Radiobyrå.

Resultatet gikk over all forventning! Salget av solprodukter økte med 150% i juni 2020 sammenlignet med juni året før.

Mål for kampanjen

Å selge solkrem og å ta en posisjon som en aktør med mye god kunnskap rundt hud og hvilke produkter som passer hver enkelt kunde.

Oppnådd resultat

Solgte 150% mer solprodukter juni 2020 sammenlignet med året før.

Uttalelse fra kunde

Radio er en spennende og ny kanal i vår mediemiks. Vi har jobbet mye med å få et lydbilde som er gjenkjennelig og ikke minst riktig for merkevaren Vitusapotek. Det er utfordrende å både bygge profil og samtidig skape salg i en og samme spott. Dette har vi lykkes godt med synes vi, og resultatene taler for seg.

Selvsagt ble vi godt hjulpet av et nydelig sommervær, men vi mener også at radio skal ha en del av æren for dette fantastiske salget. Radio vil derfor fortsatt være en del av kanalmiksen vår i tiden som kommer og vi er akkurat nå på med en ny hudkampanje

Helen Felde, Head of Marketing i NMD/Vitusapotek