Møt lytteren

Over 2,5 mill. nordmenn hører på en eller flere av P4-kanalene per uke. Her kan du lese mer om lytterne våre.

Nordmenns radiovaner er stabile

Hver dag hører omlag 3 millioner på radio i Norge.
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2016
  • 3 mill
    2 mill
    1 mill
P4-gruppen dekker 70% av det kommersielle radiomarkedet i Norge. Kilde: TNS Gallup PPM 2016
Kilde: TNS Gallup PPM 2010-2016

P4-kanalene på FM, DAB, nett og mobil

58% av alle nordmenn over 12 år, hører på P4+ hver uke. Til sammen har vi 2,5 mill. ukentlige lyttere.
92%
Kilde: TNS Gallup PPM 2016

Ukentlig dekning i ulike målgrupper P4+

Vi har solid dekning blant barnefamiliene i Norge.
  • 12-19
    58%
  • 20-29
    60%
  • 30-39
    62%
  • 40-49
    64%
  • 50-59
    64%
  • 60+
    45%
Kilde: TNS Gallup PPM 2016

Nordmenn foretrekker P4 i bilen

63% av alle kommersielle radiolyttere velger en P4-kanal i bilen. I bilen treffer man folk på vei til og fra jobb mens de planlegger dagen.
Kilde: YouGov 2015

Radio dominerer kjøpstidspunktet

Radiolytting og handlemønster følger hverandre tett gjennom dagen. Med radioreklame påvirker du dine potensielle kunder når de bestemmer seg for hvor og hva de skal handle!
  • 08:00
  • 10:00
  • 12:00
  • 14:00
  • 16:00
  • 18:00
  • 20:00
  • 22:00
Radiodøgnet
Handlemønster
Kilde: TNS Gallup 24 timer 2014 / TNS Gallup PPM snitt 2015