Møt lytteren

Over 2,3 mill. nordmenn hører på en eller flere av P4-kanalene per uke. Her kan du lese mer om lytterne våre.

Historiske lyttertall

Hver dag hører omlag 2,6 millioner på radio i Norge.
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2016
  • 2017
  • 2018 (1.halvår)
  • 3 mill
    2 mill
    1 mill
P4-gruppen dekker 71% av det riksdekkende kommersielle radiomarkedet i Norge. Kilde: Kantar PPM Q3 2018
Kilde: Kantar PPM 2007-2018 (1.halvår)

P4-kanalene på DAB, nett og mobil

51% av alle nordmenn over 12 år, hører på P4+ hver uke. Til sammen har vi 2,3 mill. ukentlige lyttere.
92%
Kilde: Kantar PPM Q2 2018

Ukentlig dekning i ulike målgrupper P4+

Vi har solid dekning blant barnefamiliene i Norge.
  • 12-19
    41%
  • 20-29
    54%
  • 30-39
    56%
  • 40-49
    58%
  • 50-59
    60%
  • 60+
    40%
Kilde: Kantar PPM Q2 2018

Nordmenn foretrekker P4 i bilen

50% av alle radiolyttere velger en P4-kanal i bilen. I bilen treffer man folk på vei til og fra jobb mens de planlegger dagen.
Kilde: YouGov uke 5 2018

Radio dominerer kjøpstidspunktet

Radiolytting og handlemønster følger hverandre tett gjennom dagen. Med radioreklame påvirker du dine potensielle kunder når de bestemmer seg for hvor og hva de skal handle!
  • 08:00
  • 10:00
  • 12:00
  • 14:00
  • 16:00
  • 18:00
  • 20:00
  • 22:00
Radiodøgnet
Handlemønster
Kilde: Kantar, 24-timer 2018