Møt lytteren

Over 2,3 mill. nordmenn hører ukentlig på en eller flere av P4-gruppens kanaler. Her kan du lese mer om lytterne våre.

Historiske lyttertall

Hver dag hører omlag 2,8 millioner på radio i Norge.
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2016
  • 2017
  • 2018
  • 2019
  • 2020, Q1
  • 3 mill
    2 mill
    1 mill
P4-gruppen har 66% av det riksdekkende kommersielle radiomarkedet i Norge. Kilde: Nielsen PPM, Q1 2020
Kilde: Nielsen PPM, Q1 2020

P4-kanalene på DAB, nett og mobil

49% av alle nordmenn over 10 år, hører på P4-gruppens kanaler hver uke. Til sammen har vi ca 2,3 mill. ukentlige lyttere.
92%
Kilde: Nielsen, PPM, Q1 2020

Ukentlig dekning i ulike målgrupper på P4-gruppens kanaler

Vi har solid dekning blant barnefamiliene i Norge.
  • 10-19
    43%
  • 20-29
    50%
  • 30-39
    52%
  • 40-49
    56%
  • 50-59
    57%
  • 60+
    42%
Kilde: Nielsen, PPM Q1 2020

70% av våre lyttere hører på oss i bilen

Over 1,6 millioner lytter til oss i bil hver uke og P4 er den kanalen med flest lyttere av absolutt alle radiokanaler i Norge.
Kilde: Nilesen PPM, Q1 2020

Radio dominerer kjøpstidspunktet

Radiolytting og handlemønster følger hverandre tett gjennom dagen. Med radioreklame påvirker du dine potensielle kunder når de bestemmer seg for hvor og hva de skal handle!
  • 08:00
  • 10:00
  • 12:00
  • 14:00
  • 16:00
  • 18:00
  • 20:00
  • 22:00
Radiodøgnet
Handlemønster
Kilde: Kantar, 24-timer 2018